Voordelen van koppelen webshops met WMS
Voor 2020 werd al een stevige groei voor de E-commerce sector verwacht. Het feit dat veel mensen vanwege de corona crisis liever online shoppen maakt de groei nu explosief. Niet alleen voor de webshops zelf maar zeker ook voor bedrijven die actief zijn in de E-fulfilment. Om aan de enorme vraag te blijven voldoen is het dan ook ontzettend belangrijk dat u efficiënt en slagvaardig kunt werken. Een koppeling tussen de webshops en uw WMS maken dat mogelijk door een groot deel van de communicatie te digitaliseren. Dus in plaats van een e-mail, een melding die vanuit het systeem automatisch wordt verstuurd. In deze blog vertellen u graag meer over de mogelijkheden en voordelen van koppelingen tussen uw WMS en webshops.
Download de WMS selectieguide
Laat uw e-mailadres achter en ontvang gratis de WMS selectieguide met waardevolle tips, informatie en inspiratie.
1- Het zorgt dat u efficiënt digitaal kunt communiceren
Het begint allemaal uiteraard bij de consument die online een product besteld bij uw klant, de webshop. De koppeling tussen de webshop en uw WMS zorgt dat uw magazijn medewerker automatisch een melding op zijn mobiele app binnen krijgt. Hij hoeft vervolgens slechts de order te picken, te verpakken en aan de bezorger mee te geven en dit alles te registreren in het WMS systeem.
2 – Track en trace biedt uw klanten en leveranciers meerwaarde
Zodra het pakket de deur uit is kan de consument het pakje volgen via de handige track en trace. Het systeem kan eenvoudig worden gekoppeld aan pakketdiensten als DHL, GLS, Post NL en meer. Eén van de meeste gestelde vragen bij de klantenservice van webshops is; Wanneer wordt mijn pakket bezorgd? Door de handige koppeling biedt u uw klant dus echte meerwaarde door de consument inzicht te geven in de pakketlocatie.
3 – U kunt uw klant optimaal inzicht bieden
De koppeling gaat verder dan dat. Het biedt uw klant ook optimaal overzicht doordat zij via de koppeling makkelijk de voorraden en gegevens kunnen inzien. De voorraden worden bijvoorbeeld automatisch gesynchroniseerd. Zo bent u er zeker van dat dat u uw klanten altijd een up-to-date een real-time inzicht in de voorraad kan bieden. Ook bij snelle veranderingen in de voorraad, bijvoorbeeld door verkoop of mutaties.
Met deze kennis kunnen zij vervolgens eenvoudig actie ondernemen en bijvoorbeeld nieuwe voorraad inkopen. Deze producten komen dan bij uw warehouse binnen. Via de koppeling kunt u uw klant op eenvoudige wijze een ontvangstbevestiging sturen en daarbij laten weten wat er binnen is, hoeveel, of alles klopt, et cetera. Zo kunt u uw klant altijd snel en eenvoudig op de hoogte brengen van alle bezigheden.
4 – Met één druk op de knop facturen verzenden
Al die verschillende webshops huren een stuk opslag in uw loods. Het WMS van Adaption biedt dan ook een automatische loodshuur berekening aan de hand van diverse variabelen als tijdseenheid, afmeting, gewicht, etcetera. Via de koppeling met de klant kunt u hen met één druk op de knop op de hoogte houden van aanpassingen van de loodshuur en gelijk een factuur meezenden.
Meer informatie over onze WMS software
Door de hoge pieken en dalen in de E-commerce sector moet u daar als E-fulfilment organisatie flexibel mee omspringen. Het is dan ook essentieel dat u snel en efficiënt kunt communiceren met uw klanten. Het WMS van Adaption bevat alle bovenstaande voordelen en meer.
Neem gerust contact met ons op of vraag direct een vrijblijvende WMS selectieguide of demo aan!
Andere artikelen speciaal voor u geselecteerd
Gebruiksvriendelijk WMS dat met u meegroeit.
Als bedrijf met een warehouse heeft u te maken met verschillende uitdagingen. Of u nu een starter bent, een grote of kleine organisatie, u wilt grip hebben op de warehouse activiteiten. In deze blog gaan we in op het WMS van Adaption en hoe deze helpt uw warehouse activiteiten op een eenvoudige manier kunt efficiënt kunt inrichten.
Voordelen van een logistiek Rate-management tool
Vaak komt het nog voor dat transporttarieven in Excel lijsten zijn opgenomen of zelfs ad-hoc via de telefoon of e-mail besproken worden. Dat kost tijd, overzicht en uiteindelijk ook geld. Gelukkig is er een makkelijke oplossing, namelijk de logistiek Rate-management Tool. In deze blog gaan wij in op de mogelijkheden en voordelen die u kunt behalen door gebruik te maken van deze slimme software oplossing.
Logistieke trends 2021
Door de grote uitdagingen in 2020 ondervinden veel logistieke bedrijven meer druk dan ooit om mee te bewegen met de markt. Alleen door mee te bewegen met de markt kunnen bedrijven de concurrentie voorblijven. Daarom nemen wij u in deze blog mee in de top 10 logistieke trends verwacht voor 2021.