Bij het vervoeren en opslaan van gevaarlijke stoffen komt een hoop administratie en wet-en regelgeving kijken. Wij hebben speciaal voor producenten, vervoerders en expediteurs van chemische producten oplossingen ontwikkeld om meer grip te krijgen en te houden op alle administratieve handelingen met betrekking tot gevaarlijke stoffen. Zo hebben wij een koppeling met de douane en OIGS en alle actuele ADR details (2019) zijn beschikbaar in ons systeem en worden ook onderhouden.
Voordelen van software voor de chemie markt
Automatisch aangifte bij de Douane
De software van Adaption ondersteunt het logistieke proces rondom het vervoeren en opslaan van gevaarlijke stoffen. Zo beschikt onze WMS software over een directe koppeling met de Douane. Door deze koppeling wordt er automatisch aangifte gedaan van goederen met een NCTS-, EMCS-, DSU-, of AGS-status. Wanneer u een dossier aanmaakt en de tarieven berekent dan wordt de aangifte automatisch herkend, vervolgens wordt er een factuurregel aangemaakt.


OIGS is real-time verbonden met uw warehouse
Chemische stoffen moeten op de juiste manier worden opgeslagen. Chemische opslag vraagt om warehouses die voldoen aan de juiste veiligheid- en milieumaatregelen, in overeenstemming zijn volgens de PGS-standaarden. Bij het vervoeren en opslaan van gevaarlijke goederen is het belangrijk dat er altijd inzicht is wat de exacte locatie is van deze goederen. Onze software heeft een directe koppeling met het Operationele informatie bij incidenten met Gevaarlijke Stoffen (OIGS). Mocht er zich een ongeval voordoen dan weten de hulpinstanties direct welke maatregelen zij moeten nemen. Het is daarom belangrijk dat alle producten die u vervoert of heeft opgeslagen in uw warehouse op één centrale plek in uw softwaresysteem staan.
In onze softwareoplossingen kunt u al deze producten en bijbehorende detailgegevens zeer gedetailleerd opslaan, inclusief foto’s. Door de automatische koppeling met OIGS wordt real time de productvoorraad en locatie doorgegeven. Wanneer u gebruik maakt van ons systeem bent u niet meer verplicht uw journaal te printen en in het KESO-kastje te leggen.

De NBK Customer Portal biedt de klanten een stukje selfservice waardoor de klant minder afhankelijk is van NBK. Door eenvoudig in te loggen op de Customer Portal kan de klant alle facturen vinden en beschikt de klant over alle nodige voorraad informatie.
Gemakkelijker AEO-vergunning verkrijgen en behouden
Wanneer u deelneemt aan het Europese handelsverkeer kan een AEO-vergunning voordelen bieden. Een voorwaarde is wel dat u een aantal zaken goed geregeld moet hebben zoals een financiële gezonde status en u moet goed uw administratie op orde hebben. U heeft dan minder fysieke- en documentcontroles en heeft voorrang als uw bedrijf bij een controle is geselecteerd. Ook zal een AEO-status helpen bij het aantrekken van nieuwe klanten. De software van Adaption helpt bij het verkrijgen en behouden van een AEO-vergunning. Onze software monitort, heel nauwkeurig, alle processen binnen het warehouse. Het zorgt voor een grote mate van transparantie, niet alleen naar de keurende instanties, maar ook naar uw klanten toe.


Gevaarlijke stoffen tabel
Onze software is uitgerust met een uitgebreide gevaarlijke stoffentabel. We beschikken over de 2015, 2017 en 2019 versie van de codes. We hebben deze codes als stamdata beschikbaar in onze software. Het is dus heel makkelijk om de standaard over te nemen en deze eventueel zelf nog aan te passen. Vaste velden in onze software zijn onder andere: ADR, UN No., Class, Classification Code, Labels, Packing Group, Transport Category en Tunnel Restriction Code. Daarnaast is het mogelijk de ADR Language van de omschrijving aan te passen. Hierdoor kan op de documentatie, zoals CMR, altijd in de juiste taal de omschrijving van de te vervoeren goederen worden weergegeven.
Transport Management voor chemievervoerders
Voor onze klant HOYER hebben wij een Transport Management Systeem geïmplementeerd specifiek voor het vervoeren van ADR-goederen. HOYER is specialist in het vervoeren van chemische producten en haar klantenbestand bestaat onder andere uit chemiereuzen als BASF, Dow, DuPont, Ineos, Arkema en Bayer. Om het transport rondom ADR-goederen van A tot Z foutloos te laten verlopen zijn er een aantal belangrijke functionaliteiten in het TMS ingebouwd. Zo beschikt de software over een automatische drivercheck. Deze functionaliteit checkt bij het inplannen van de rit of de chauffeur wel over de juiste diploma’s en permits beschikt om te mogen laden en lossen bij bepaalde klanten.

Tevens beschikt het TMS over een koppeling met Ortec. Drive instructies kunnen worden geprint en/of eenvoudig worden doorgezet naar de boardcomputer. Op deze manier weet de chauffeur dus altijd waar en op welke manier er geladen en gelost moet worden.
Wilt u meer informatie?
Wilt u meer informatie over onze software voor de chemie markt? Neem dan contact met ons op.
Transport Management
Bespaar 50% tijd en verhoog uw omzet met TMS in de Cloud
Warehouse Management
Inzicht in al uw voorraden en locaties
Forewarding Management
Organiseer sneller en efficiënter zendingen met FMS
Quotator
Offertes maken doen we samen
Logistieke App
De verbinding tussen uw chauffeur en back-office
Supply chain control tower
End-to-end visibility voor een beheersbare supply chain
Waarom Adaption?
Kwaliteit
Kwaliteit staat bij ons voorop, als de software niet aan de kwaliteitsnorm voldoet, leveren wij niet uit
Veilig & Betrouwbaar
Onze software is op de best mogelijke manier beveiligd. Volgens GlobalSign Is onze website A+ beveiligd, één van de hoogste ratings.
Periodieke updates
Wanneer u gebruik maakt van onze software bent u altijd verzekerd van elke periodieke update
Bug free
Onze software wordt continu getest en verbeterd om bugs te voorkomen en te verhelpen